onsdag 20 april 2011

Skriet

Jag har haft några veckors frånvaro här men nu är allt lite bättre igen..

Det har hänt en del tråkiga, sorgliga saker de senaste veckorna som gjort att jag mått dåligt.

Det är inte lätt när man drabbas av svackor med ångest och nedstämdhet, hur mycket ska man blotta sig?

Det syns inte alltid utanpå hur man mår och det är lätt att le med munnen. Jag får höra hela tiden att jag ser så pigg och fräsch ut, det är självklart roligt att höra men samtidigt känns det konstigt att det inte märks när man själv tycker att ångesten lyser i ögonen.

För många år sedan, när jag bodde i Stockholm, gick jag och en kompis förbi en inredningsaffär där det i skyltfönstret stod en meterhög uppblåsbar plastfigur som såg ut som personen i Edvard Munchs tavla "Skriet". På en liten lapp framför figuren stod det: "Köp din egen Ångest". Jag och min kompis Camilla började gapskratta och sa att den där var något för oss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar