tisdag 17 maj 2011

Humanity-armband

Jag har äntligen gjort slag i saken efter att ha sneglat länge på de läckra armbanden från Humanity. Jag köpte nyligen ett vitt men de finns i många olika färger.


Humanity grundades 2007 med mål att göra skillnad. De viktigaste budskapen för märket stavas Rättvisa och Hjälpsamhet. Det finns redan samarbeten med ett flertal ideella organisationer och 25% av försäljningsintäkterna skänks till välgörenhet. Bland annat så byggs det skolor i Indien för att eftersträva något som de flesta inte har tillgång till nämligen Utbildning. En ideologi där någon inte kan göra allt, men alla kan göra något. ”Humanity, it´s for everyone. And, You ...can make a difference.”

Just nu går en del av bidragen till Stiftelsen Min Stora Dag, som uppfyller svårt sjuka barns önskedrömmar.




Varumärket "Humanity" har blivit stämda av jeansmärket "Citizens of Humanity" i USA och efter en lång process dessvärre förlorat.

Armbanden kommer dock att fortsätta tillverkas, fast under namnet ”Good works”.

Jag köpte mitt armband på Cameo i Uppsala men de finns att köpa hos flera återförsäljare och såklart på nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar